Saturday, December 12, 2009

Ehem..ni aku nak cite sikit la pasal member aku sorang ni yang mane die ni memang gile sangat dengan novel grafik gempak.Novel grafik ni slalunye di bukukan dari episod-episod yang ade dalam majalah-majalah gempak+utopia.Mane-mane peminat fanatik kartun dalam majalah ni pasti ternanti-nantikan kedatangan novel grafik ni setiap kali cerita dalam majalah tu habis.Termasuk la kawan aku yang sorang ni,Zakuan(bukan nama sebenar malah mirip pun takde.Memang 100% aku tukar name die.)
Kawan aku ni rajin gile ah beli novel grafik ni.Banyak poit kt umah die.Dekat 30 buah.Pantang de release novel grafik baru je,memang die sambar.Tapi korang pun tau la kan..Bukannye murah dan bukannye senang nak beli novel grafik ni bagi mamat sengkek cam die.Yela..Time tu pun sekolah lagi.Mak ayah bagi duit untuk beli buku blaja,takkan nak bantai beli komik.Kene hantar kat bulan nanti baru tau.
Alkisahnye..satu hari ni,mamat ni keluar la lepak ngan aku.Lepak punye lepak,kitorang pun chow ar.Tapi sebelum tu,aku singgah kedai beli rokok dulu.Member aku ni plak,sibuk dok usha satu novel grafik ni.K.O king karya zint.Wah..Kire baik ah dapat tumpang sekaki.Aku minat gile ngan zint ni.Cume tak dapat follow up.Time aku bayar duit rokok tu,tetibe member aku ni lesap.Ai...Tak jadi ke mamat ni beli??Aku nak beli??Jangan harap la.Aku pandai pinjam jela sekarang.Tak larat aku nak beli.Mahal walaupun best.
Keluar je dari kedai,aku tanye Zakuan."Ko tak beli ke?"Tapi muke die cam bagus sambil berkata,"Adala..........adala...".Tertanye-tanye aku.Ape maksud budak ni.Nak tanye lagi,malas.Itu je jawapan yang die bagi sepanjang perjalanan ke rumah aku.Sampai je kat umah aku,tetibe je die bagitahu sendiri kat aku tentang hal tadi tanpa perlu ditanya.Aku pun dah penat nak tanye-tanye ni.Aku rindukan tilam aku.Mate pun da berat.
"Weh,Naim.Aku dah dapat novel grafik tu.Aku 'roket' je(curi).Wat pe nak beli mahal-mahal.Selama ni,komik yang ko bace kat umah aku tu sumenye roket.Dua buah tu je yang aku aku beli.ha...ha...Esok datangla umah,bace komik ni..baik punya.."katenye dengan muka bangga,selamba,dan mintak penumbuk pun ade ..Haktuih!!!

No comments:

Post a Comment