Saturday, December 12, 2009

Kalau pegi mane-mane kedai komik,mesti bersepah-sepah majalah kartun tanahair yang kite akan jumpe.Sekarang ni bagi aku memang best.Kartun kat Malaysia ni dah dipelbagaikan.De yang mate bulat hidung kembang style UJANG,de cam manga jepun dari gempak la.Memang takkan boring.Aku dulu penah menghadap bende-bende ni semua dari bangun tido,sampai nak tido malam balik.Jangan tiru perangai buruk camni,tau??
Mane-mane peminat kartun tahap gile mesti klabu mate dan kalau boleh nak beli sume majalah kegemaran dorang dan kalau boleh lagi,nak sewa je kedai tu,bawak tilam bantal,bace sampai muntah.Aku pun penah rase camtu jgak.Tapi kene la tahan nafsu dari beli majalah atau komik tu sume kan.Kalau x,masaklah aku xde duit.Nanti tak pasal-pasal,bile perut dah lapar,kene makan majalah/komik rebus plak nanti.
Ha..ni dulu mase kecik-kecik,selalu sangat aku beli.Kalau tak beli,pinjam kat kawan-kawan skolah rendah.Kawan-kawan aku mase sekolah rendah dulu belagak sket kalau dah beli majalah ni.Mesti bawak sekolah dan tunjuk pada rakan-rakan lain.Dengan harapan,budak-budak lain akan terhegeh-hegeh sambil merayu untuk meminjam majalah tersebut darinya.Memang besar pengaruh majalah kartun ni kepada kanak-kanak bukan?Majalah ni memang dah otai dah.Leh kate otai gile kat negara ni.Inilah majalah yang penuh kuasa!!!Majalah UJANG!!!


No comments:

Post a Comment